[O2] Turbosprężarka czyszczenie, regeneracja, wymiana?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kundziajnik
    Ambiente
    • 2012
    • 108

    [O2] Turbosprężarka czyszczenie, regeneracja, wymiana?

    Zamieszczone przez piociel
    Gówno mnie to obchodzi ile PAO, KAKAO i MAKAO ma w sobie.
    Zapomniales wasc jeszce o BILBAO
  • natash
    RS
    • 2011
    • 2599

    #2
    [O2] Turbosprężarka czyszczenie, regeneracja, wymiana?

    Witam,

    Dopadł mnie "notlauf" opisany tutaj: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51877

    Diagnoza: zapieczone kierowniczki w turbinie o zmiennej geometrii.

    Pytanie co robić, bo podzwoniłem i opinie są różne, regeneracja, wymiana, czyszczeni, w zależności gdzie dzwoniłem to każdy mówił co innego...

    Auto ma przejechane ~180k. Na czyszczenie nie dają gwarancji, żadnej innej niż rozruchowa, regeneracja, to wiąże się z wymontowaniem turbiny i dowiezieniem do firmy, która regeneruję, gwarancji 12 miesięcy, ale jak jedni wyjmą i włożą, a drudzy zregenerują, to pewnie za 3 miesiące, jak zacznie się coś dziać to i tak zostanę na lodzie, bo będzie "spychologia stosowana", nowa najlepsza chyba opcja ale najdroższa...

    Czyszczenie vs regeneracja vs nowa
    500 zł vs 1200 zł vs 2500 zł

    Co byście wybrali albo już wybraliście z własnego doświadczenia?

    Komentarz

    • ganzal
      Drive
      • 2010
      • 99

      #3
      Ostatnio mialem taki sam dylemat czyszenia nie chcialem bo wirnik i tak juz mial braki pozatym w cuda nie wierze jak turbo puszcza olej to i tak za jakis czas mialbym to samo. Jesli chodzi o regeneracje to w 90% spotkalem sie z sytuacja ze mozna ale wiele osob sie mnie pytalo czy mam zamiar pojezdzic dluzej niz rok bo tak jest gwarancja. W koncu zdecydowalem sie na nowa. Kupilem nowke garreta za okolo 2200zl (jestem w anglii kosztowalo mnie to 450 funtow). Firma mi przyslala jedna z uszkodzonym grzybkiem wiec wyslali mi druga przyszla cala(ta z uszkodzonym grzybkiem wciaz na strychu jako elemnt wadliwy "anglicy"). Wymienilem wraz z rurka i jest wszystko ok. Ja wiem ze swoim szkodnikiem troche pojezdze jeszcze wec zainwestowalem wszystko zalezy od ciebie.

      Dodam jeszcze ze znajomemu regenerowana w passacie sie posypala po 40kkm i silnik wymienial wiec to mnie zmotywowalo do zakupu nowej najbardziej.

      Komentarz

      • arkady
        Ambiente
        • 2010
        • 136
        • Octavia II (1Z3)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        Należy zacząć o rzeczy najtańszej, czyli od czyszczenia. Zresztą jak mechanior rozbierze turbawkę to powinien określić, czy czyszczenie, czy wymiana. Moim zdaniem Nowa turbina to ostateczność...no chyba ,że masz nadmiar kasy ;-)
        Ja w swoim szkodniku czyściłem i auto śmiga aż miło, no i parę złotych w kieszeni.

        Komentarz

        • delanopl
          Elegance
          • 2009
          • 831

          #5
          natash, zapieczona zmienna geometria to nie koniec turbiny trzeba najpierw rozebrać, uczciwy mechanik powie Ci czy wystarczy czyszczenie, jak wyczyści i potem będziesz śmigał tak jak należy to turbina będzie śmigać długo, długo...
          diagnoza na podstawie logów dynamicznych ?

          Komentarz

          • loru
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4286
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            natash,
            jak masz odrobinę drygu to samemu ją wyczyścisz,
            ale po kolej :
            - jak możesz to pod auto i samemu poruszaj poruszaj sztangą od kierowniczek to powinno odrobinę je "otrząsnąć" z sadzy a potem do auta rozgrzać motor i "przedmuchać" , jak nie pomoże to wyjąc i jak pisałem wcześniej możesz spróbować, musisz poszukać fotorelacji chyba gdzieś na forum passata to widziałem ale nic nie dam sobie obciąć , jak nie pomoże to ja optuje za nową idąc dalej można zakupić o po drobnych przeróbkach wstawić od ARL-a + po jakimś czasie program i będzie w okolicach 170KM
            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

            Komentarz

            • Ruget
              Ambiente
              • 2010
              • 186

              #7
              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2h7I[/youtube]

              tu jest jak sie nia bawic tylko pytanie jak ją rozebrać tzn wymontowac bo sam mam ten problem tzn mialem zimą co chwile a teraz o dziwo zlapalo mnie 2 miechy temu na banie jak wkurzyl mnie pasacik i probowalem go dojsc i przy 180 puff i zero przyspieszenia i od wtedy cisza ... i nie wiem czy ruszac to czy nie dotykac

              Komentarz

              • natash
                RS
                • 2011
                • 2599

                #8
                @ loru - Turbina od ARL jest lepsza?

                @ delanopl - Diagnoza na podstawie logów dynamicznych, info w linku w pierwszym poście.

                Czytałem, że turbinę, można piaskować, a powinno się szkiełkować, tam gdzie chce zrobić, powiedzieli, że oczyszczą z nagaru... Pytanie co to znaczy, nie potrafili odpowiedzieć.

                [ Dodano: Pon 29 Sie, 11 22:08 ]
                Ktoś z was czyścił samodzielnie?

                Komentarz

                • loru
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 4286
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez natash
                  @ loru - Turbina od ARL jest lepsza?
                  bardziej wytrzymalsza ponieważ ona na starcie musi obsłużyć 150KM a nie tak jak w BXE 105KM co nie oznacza, że nie można nią zapaćkać sadzą i nie staną ponownie kierowniczki, oraz wymiana nie jest P&P.

                  Zamieszczone przez natash
                  tam gdzie chce zrobić, powiedzieli, że oczyszczą z nagaru... Pytanie co to znaczy, nie potrafili odpowiedzieć.
                  zajebiście genialna firma która nie wie co robi, raczej bym poszukał innej, według mnie mówiąc nagar mieli na myśli sadza ze spalania ON która odłożyła się na kierowniczkach od turbo i je zapiekła.

                  Zamieszczone przez natash
                  Ktoś z was czyścił samodzielnie?
                  jeszcze nie miałem potrzeby

                  natash, a tak swoją drogą to pojedź gdzieś na bok lub na jakąś autostradę, rozgrzej porządnie silnik i daj jej w palnik kilkanaście razy, skoro zdarzyło się to pierwszy raz jest szansa, że "sama" się rozrusza tylko musisz jej stworzyć ku termu warunki.
                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                  Komentarz

                  • natash
                    RS
                    • 2011
                    • 2599

                    #10
                    Zamieszczone przez loru
                    Zamieszczone przez natash
                    tam gdzie chce zrobić, powiedzieli, że oczyszczą z nagaru... Pytanie co to znaczy, nie potrafili odpowiedzieć.
                    zajebiście genialna firma która nie wie co robi, raczej bym poszukał innej, według mnie mówiąc nagar mieli na myśli sadza ze spalania ON która odłożyła się na kierowniczkach od turbo i je zapiekła.

                    natash, a tak swoją drogą to pojedź gdzieś na bok lub na jakąś autostradę, rozgrzej porządnie silnik i daj jej w palnik kilkanaście razy, skoro zdarzyło się to pierwszy raz jest szansa, że "sama" się rozrusza tylko musisz jej stworzyć ku termu warunki.
                    W okolicach Bydgoszczy ciężko o Autostradę, pytanie jak przeładowuje turbina (z logów wyszło że daje za duże ciśnienie 1,8 bar'a), a bym tak pobutował auto to nie szkodzi mu tu in minus, turbo nie wpadnie do silnika ?

                    Zapytałem co robią z autem to powiedzieli, że czyszczą turbiny, a jak zapytałem jak czy szkiełkowanie, czy piaskowanie, to nie odpowiedział tylko "że czyścimy z nagaru i sprawnym autem po testach Pan wyjedzie". W okolicach Bydgoszczy, ciężko o kogoś dobrego, narazie nie znalazłem...

                    Komentarz

                    • loru
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 4286
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez natash
                      W okolicach Bydgoszczy ciężko o Autostradę,
                      to ekspresówka lub kawał prostej gdzie będziesz mógł pociągną na trzech biegach do oporu.
                      Zamieszczone przez natash
                      pytanie jak przeładowuje turbina (z logów wyszło że daje za duże ciśnienie 1,8 bar'a), a bym tak pobutował auto to nie szkodzi mu tu in minus, turbo nie wpadnie do silnika ?
                      nawet jak sprawne turbo to też może wpaść do silnika, nie ma reguły a ECU nie pozwoli na długie dmuchanie ponad normę i przełączy w tryb awaryjny, ja bym jednak spróbował.
                      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                      Komentarz

                      • czyzyk64
                        Elegance
                        • 2008
                        • 866

                        #12
                        ja bym zrobił tak:
                        - poruszac ręcznie mocno kierowniczkami
                        - dac ognia na autostradzie , tak jak napisał loru
                        - jak masz troche zdolnosci manualnych to samemu ja wymontować , przeczyscic nawet w/g filmiku powyżej , uwazam że jest dobry , jak nie jest uszkodzona mechanicznie to spowrotem do środka.
                        - jazda testowa jak nic nie pomogło to wtedy dopiero myslalbym o innej.

                        Komentarz

                        • TomekRs
                          RS
                          • 2011
                          • 1670

                          #13
                          macie zarabista ekspresowke jak sie wjezdza do bydgoszczy i leci na gdansk.. spokojnie mozna tam 160km/h poleciec, w nocy to i 200km/h

                          Komentarz

                          • natash
                            RS
                            • 2011
                            • 2599

                            #14
                            Pytanie co zrobić z turbiną która jest w stanie takim ja na zdjęciach z tego tematu?


                            Widać na niej trochę oleju, teraz mam wrażenie, że po czyszczeniu łopatek usłyszałem znany wszystkim dźwięk "karetki"..., tzn słyszę go na pewno, ale nie wiem czy wcześniej był też słyszalny, ale chyba nie skoro nie zwróciłem na niego uwagi.

                            Komentarz

                            • Hiv
                              Rider
                              • 2011
                              • 311

                              #15
                              Odkopałem, ale mam z tym akurat chyba problem.
                              Co tak naprawdę jest przyczyną zabrudzenia się turbiny? Czy mogą to być kiepskie już PD które leją i ten niespalony dobrze nagar, zaczyna blokować zmienną geometrię turbiny podobnie jak dzieje się z EGR?
                              O2 skradziona - szukam nowej

                              Komentarz

                              • natash
                                RS
                                • 2011
                                • 2599

                                #16
                                W moim przypadku, mam wrażenie że 1000 km z uszkodzonym EGRem pomogło przytarciu turbo.

                                Komentarz

                                • Hiv
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 311

                                  #17
                                  Ale co to znaczy uszkodzony EGR? Po prostu zabrudzony? CO tam się jeszcze może uszkodzić? To raczej dość proste urządzenie...
                                  Dodam, że nie mam u siebie żadnego błędu związanego z EGRem.
                                  O2 skradziona - szukam nowej

                                  Komentarz

                                  • natash
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 2599

                                    #18
                                    Padł i się nie zamykał lub otwierał, nie wiem w jakiej pozycji był.

                                    [ Dodano: Wto 14 Sie, 12 11:45 ]
                                    Ale też nie wiem czy to ma ogromny wpływ, np. czy przez to więcej sadzy wpada do turbo.

                                    Komentarz

                                    • greg44
                                      L&K
                                      • 2011
                                      • 1198
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                      #19
                                      A, czy EGR w ogóle jest naprawiany, w środku jest membrana, do której jest przyczepiony ten grzybek. Czy ta membrana jest wymienialna, występuje jako część zamienna?

                                      Komentarz

                                      Pracuję...